יום שבת, 12 בספטמבר 2009

מאמר בנושא : פורום מסחר במט"ח- חשיבותם בהתפתחות הסוחר המתחיל.

פורום מסחר במט"ח- חשיבותם בהתפתחות הסוחר המתחיל.


מבוא – כיום לקראת סוף שנת 2009, נושא המסחר במט"ח מפותח הרבה יותר מלפני שנה ומשמעותית הרבה יותר מלפני שנתיים ושלוש. הסיבה לכך הינה שאנו רואים שהמגמה של המסחר במט"ח הינה בעליה תלולה וזה כנראה נובאה משני גורמים מרכזיים שקשורים לעידן שנות האלפיים האחד הינו טכנולוגית האינטרנט שהתפתחה והפכה להיות זמינה בכל מקום ולכל אדם. השני הינו מאפייניו האטרקטיביים של שוק המט"ח (ראה מאמר בנושא ).

עבור הסוחרים בשוק המט"ח הגדרת שוק המט"ח הינה אחת , לעשות כמה שיותר כסף בכמה שפחות סיכון.


מה מביא את הנחיצות לפורומים איכותיים ואמינים ?

שינויים אלו הביאו מיליוני סוחרים חדשים לשוק ורובם הגדול, אפילו הייתי אומר רובם הגורף לא שלא מתאימים למסחר בשוק ההון אלה אינו מקבלים או לא רוכשים את הכלים שהוא זקוקים להם על מנת להצליח לשרוד לייצר כסף באופן שיטתי במסחר במט"ח מהמקורות האמינים והניטראליים.

הסיבה לכך שאין לסוחר המתחיל את הכלים הנכונים למסחר נעוצה לטעמי בשתי סיבות עיקריות :

הסיבה הראשונה הינה התפתחותם של חברות מט"ח שמוגדרות כעושות שוק, אשר מבטיחות לאנשים מהשורה רווחים מהירים ע"י קורסים קצרים ולא איכותיים וכך נגרם אבל לאותם סוחרים חדשים שנכנסים לשוק עם הרבה חלומות אחר מקצוע חדש שירכשו תוך 3 מפגשים של 3 שעות,שישנה את חייהם. מגמה זו של פרסום ושיווק גורמת לחוסר ידע ומודעות שהחברות הללו גורמות אצל האנשים, לכלים שצריך לרכוש לפני שנכנסים לשוק ההון ושוק המט"ח בפרט.

הסיבה השנייה היא עצלנות של הדור או כנראה בכלל של האנשים. אנשים נכנסים לשוק בלי לשאול ובלי לחשוב והכי גרוע בלי ללמוד. אנשים פותחים חשבון מסחר בלחיצת כפתור ובעצם משחררים את הכסף שלהם באותו הרגע לחלל כמו חללית עם טירון שרק ראה את החללית בסרטים ומנווט את החללית ...האם החללית תחזור בשלום?

התשובה כנראה שלא כך גם הכסף.

ההטיה ע"י פרסום שטחי של החברות מסחר במט"ח שרובם עושי שוק (ראה מאמר- מיהו עושה שוק) את הלוח הפוטנציאלי ע"י סיסמאות כגון: "סוחר נולד", "משכורת חודשית" ועוד גרומות אבל רב.

צריך לזכור שבאמת ובתמים לא כולם נולדו סוחרי מט"ח.


אז איך יכול פורום לסוחר מט"ח לתרום לך?
פורום הינו כלי עכשווי ופופולארי לשיתוף מידע ודיונים באינטרנט, היתרון המרכזי של פורום הינו שהוא רב משתתפים. למשל כל אחד שרשום בפורום יכול לשאול שאלה או לעלות הצעת מסחר ולדון על הצעות ורעיונות מסחר אחרים. למעשה אנחנו יכולים לשאול כל שאלה ולקבל מספר תשובות מחברים שונים, אשר בדרך כלל יהיו ניטראליים וישמרו לחוקי של הפורום. בצורה כזאת נצבור ידע רלוונטי מאנשים שסוחרים באמת בשוק ועברו את הדרך הראשונית.

מה שחשוב להבין פורום הוא אינו מה שיהפוך משיהו לסוחר מט"ח אבל על ידי השתתפות קבועה בפורום אפשר לרכוש ידע רב מסוחרים מנוסים וזאת עסקה ללא סיכון.

סיכום:
קידמה טכנולוגית הביאה לעולם מיליוני סוחרים "מבולבלים" שאינם יודעים כיצד לסחור בלי עזרה של גורם חיצוני שפעמים רבות נושא איתו אינטרסים מנוגדים לאינטרס של הלקוח התמים.
פורום הוא כלי מעולה לשיתוף מידע, טיפים ורעיונות מסחר אשר דרכו ניתן ללמוד ולהשתפר משמעותית במסחר במט"ח זה קורה בעיקר בגלל ההתחברות לקהילה שבה משתתפים סוחרים מצליחים. חשוב מאד לבחור את הפורום הנכון ע"י שאלה פשוטה : "מי עומד מאחורי הפורום?" מכיוון שחברות המט"ח משקיעות תקציבים גדולים מאד בין היתר בתעמולה ושיווק הן דרך פורומים שהם מקימים מאמרים.

בהצלחה,

בני פלקסין,

Benny@yfx.co.il

מיסד אתר

www.Yfx.co.il

ופורום שוק ההון והמט"ח של קבוצת יוזמה.

7 תגובות: